donderdag 18 september 2008

Stand up trapassi

Dialoog: Vergeving
D1 = Danny, D2 = Daan

D1: Weet je vergeving is belangrijk
D2: Jazeker, wanneer heb jij voor het laatst nog iemand vergeven?

D1: Vorige week nog
D2: O ja wie had je vergeven dan?

D1: Mijn buurman...
D2: Je buurman? hoezo?

D1: Zijn hond had op mijn schoen gepoept
D2: Wat, hoe kan dat?

D1: Gewoon die hond bukte zo en de rest ging vanzelf
D2: En toen?

D1: Toen heb ik gezegd tegen die buurman, buurman ik vergeef je, en toen heb ik die hond neergeschoten
D2: Wat? maar je had ze toch vergeven? en daarnaast, de bijbel zegt je zult niet doden!

D1: Ik heb niemand gedood, ik heb alleen geschoten, die hond ging zelf dood!
D2: Ja maar hij ging toch dood omdat jij hem schoot?

D1: (denkt even na) ja, maar dan moet hij maar niet op mijn schoenen poepen hoor!

4 opmerkingen:

DJ T zei

funny !
is dit een liedje of gewoon een dialoog ?

Cabezas zei

Dit is een dialoog, we hebben nog aardig wat dialoog nodig, dus....succes

Cabezas zei

D1:Je hebt vaak collega’s die meekomen naar de kerk, hoe doe je dat?

D2: Ja het gaat om je getuigenis he dat die krachtig is

D1:Is mijn getuigenis niet krachtig dan?

D2: Eh ja iedereen heeft andere gaven gekregen

D1: Maar wat vertel jij ze dan precies?

D1: Nou dat er gratis koffie en thee is.

D2: Ok en wat nog meer?

D1: Dat er soms koekjes zijn, en dat er vaak ook taart of vlaai is als er iemand jarig is

D1: Dat God ze misschien gaat zegenen met een nieuwe auto als ze komen

D1: En o ja er zijn gratis krantjes, je weet toch lopend vuurtje

Cabezas zei

D1: Weet je wie echt geloof heeft? Die pastor van de levende brandende nieuw hervormd vol evangelische pinksterbroeder gemeente hoe heet die ook alweer?

D2: Het schaapje

D1: die ja.

D2: Wat deed die dan

D1: Hij heeft gebeden voor iemand die is gecremeerd. Handoplegging op de urn.

D2: En werkte het?
D1: Nog niet

D2: Hoe bedoel je nog niet

D1: Er was nog geen verschil te zien, maar de pastor zei tegen de as, kom morgen naar de dienst en laat me weten of er iets veranderd is.